Szkolenia – rynki arabskie

Tematyka:

Tematyka szkoleń obejmuje szeroko pojęte zagadnienia związane ze światem arabskim. Osiemnaście państw położonych w Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie charakteryzują się ogromnym potencjałem, ale i znacznymi różnicami kulturowymi i prowadzenia biznesu. Szkolenia obejmują przede wszystkim informacje praktyczne, które umożliwią sprawne poruszanie się po tych rynkach przedsiębiorcom już tam działającym, jak i nowym.

Cel:

Celem szkoleń jest maksymalne przybliżenie uczestnikom warunków społecznych, kulturowych i biznesowych, z którymi zderzyć się można w krajach arabskich oraz zbudowanie zdolności komunikacji międzykulturowej, ułatwiającej efektywne porozumiewanie się z przedstawicielami biznesu arabskiego.

Program szkoleń:

Oferujemy szeroki zakres szkoleń kompleksowych i szczegółowych, dostosowany do indywidualnych potrzeb (zarówno w zakresie tematycznym, jak i geograficznym świata arabskiego). Wśród tematyki wyróżnić można:

  • Szkolenia rynkowe
  • Szkolenia dotyczące różnic kulturowych
  • Szkolenia z zakresu handlu
  • Szkolenia dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej
  • Szkolenia językowe

Przykładowy program kompleksowego szkolenia:

  1. Część I. Wprowadzenie do świata arabskiego.
    • Ogólna charakterystyka (państwa, religie, języki, mieszkańcy itp.)
    • Rys historyczno-gospodarczy
    • Współczesna kultura popularna i masowa
    • Odbiór Polaków przez Arabów

  2. Część II. Uwarunkowania kulturowe prowadzenia biznesu w krajach arabskich.
    • Poglądy i system wartości
    • Obyczaje i etykieta biznesowa
    • Sposób prowadzenia rozmów i negocjacji
    • Religia a biznes
    • Podejście do czasu
    • Rola kobiety i mężczyzny w świecie biznesu

  3. Część III. Wprowadzenie do rynków MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna).
    • Ogólna charakterystyka rynków
    • Potencjał gospodarczy
    • Możliwości inwestycyjne
    • Zalety i wady rynków

  4. Część IV. Prowadzenie biznesu w krajach arabskich.
    • Relacje gospodarcze i wymiana handlowa Polski z krajami MENA
    • Główne grupy produktowe
    • Formy promocji i podstawowe kanały dystrybucji
    • Sposoby poszukiwania partnerów biznesowych i ich rola
    • Budowanie kontaktów i zawieranie kontraktów
    • Zagadnienia prawne oraz podstawowe formy prowadzenia działalności gospodarczej w krajach arabskich

  5. Część V. Wprowadzenie językowe.
    • Informacje o języku
    • Rola języka w świecie arabskim
    • Podstawowe słownictwo dla początkujących

  6. Część VI. Informacje praktyczne.
    • Instytucje wsparcia eksportu
    • Rozwiązania logistyczne dla eksporterów
    • Przydatne linki